Att hjälpa elever, föräldrar och lärare runt om i världen att komma i kontakt med datavetenskap

Att hjälpa elever, föräldrar och lärare runt om i världen att komma i kontakt med datavetenskap

GOOGLES DATAVETENSKAPLIGA UTBILDNING

”CS First hjälpte oss att få våra studenter intresserade av att lära sig grundläggande dataprogrammering.”

LÄS MER

Betsy Hare

CS First-deltagare, specialist på instruktionsteknik på Oakbrook Middle School i Ladson, SC.

GOOGLES DATAVETENSKAPLIGA UTBILDNING

”Efter min första Made with Code-fest kände jag att jag kunde, att jag hade koll. Jag gick där ifrån och kände mig riktigt inspirerad.”

LÄS MER

Amaya, 13 år

Deltagare i Made with Code på Girls Inc. Pacific Northwest (Portland, Oregon)

GOOGLES DATAVETENSKAPLIGA UTBILDNING

”RISE Award 2012 hjälpte verkligen till att katalysera vår otroliga tillväxt under de senaste två åren ...”

LÄS MER

Chelsey Roebuck

RISE-partner samt verkställande direktör för och en av grundarna av ELiTE, New York

GOOGLES DATAVETENSKAPLIGA UTBILDNING

”Under vår CS4HS-workshop började vi genast använda Scratch för att introducera programmering för studenterna ...”

LÄS MER

Shannon Houtrouw

CS4HS-deltagare och lärare i datavetenskap på Kalamazoo Area Math and Science Center.

GOOGLES DATAVETENSKAPLIGA UTBILDNING

”För mig har kodning varit en utmaning, men Pencil Code tillät mig att utmana min förmåga.”

LÄS MER

Allie Maltzman

Pencil Code-deltagare som tar examen 2018.

×

Utmaningar

Betsy Hare märkte att kvinnliga studenter hoppade av teknikinriktade klasser. Efter att ha talat med ett par av eleverna insåg hon att även om hon inte kunde ändra sitt kursutbud kunde hon erbjuda flickor en miljö efter skolan där de kände sig bekväma med att samarbeta, kommunicera och få kontakt med sina kamrater genom datavetenskap.

Besök CS First

Lösningar

Betsy Hare insåg att datavetenskap är mer än att bara sitta framför en skärm. Hon skapade Girls in Tech, ett tvåtimmarsprogram efter skoltid för flickor i grundskolan där de kan arbeta med teambuilding, få kontakt med branschen och använda Google CS First för att lära sig dataprogrammeringens grunder. Kvinnor från den lokala teknikbranschen bjuds in så att de kan prata om sina karriärer och så att de kan erbjuda mentorskap medan studenterna arbetar på sina CS First-projekt. De flesta av flickorna började utan någon erfarenhet av datavetenskap och slutade med en längtan efter fler projekt. De visade entusiastiskt upp sin kodningskompetens för vänner, familj och andra.

Resurser

×

Utmaningar

Innan Made With Code hade Amaya mycket liten erfarenhet av kodning och förstod inte när och var det användes. Amaya säger att hon känner tacksamhet gentemot Girls Inc och sin Made with Code-erfarenhet, och hon anser att det finns för många flickor som inte har fått möjlighet att lära sig kod och som inte uppmuntras till en karriär inom datavetenskap.

Besök Made with Code

Lösningar

Genom Made with Code såg Amaya att kvinnor kan arbeta på höga positioner inom datavetenskap och uppnå jämställdhet med män inom programmeringsbranschen. Amaya inspirerades också till att lära andra tjejer att koda på Girls Inc. Genom denna erfarenhet fick Amaya självförtroende; hon lärde sig sina styrkor och upptäckte sin ledarskapspotential.

Resurser

×

Utmaningar

ELiTE was specifically interested in learning how to better serve girls as emerging leaders in technology. They sought to learn from WAAW Foundation (Working to Advance African Women) and model best practices to engage more girls, specifically in Africa.

Besök RISE

Lösningar

ELiTE har kunnat tillämpa sina lärdomar från Kenya, Ghana och Nigeria i USA där de nu driver mer inkluderande fritidsprogram i skolor. Deras fokus var att skapa en bättre arbetsmiljö för flickor men förändringarna har också lett till en högre kvalitet på alla studenters arbete.

Resurser

×

Utmaningar

Enligt en studie gjord 2015 av det amerikanska utbildningsdepartementet har minst 17 delstater rapporterat en brist på lärare i datavetenskap, vissa så långt tillbaka som 1990. Att stödja tillväxten av datavetenskapliga utbildningar innebär att utveckla och bibehålla högkvalitativa lärare som förstår de senaste metoderna och den senaste pedagogiken för datavetenskapliga utbildningar.

Besök CS4HS

Lösningar

CS4HS finansierar lokala experter på datavetenskapsutbildning så att de kan planera och utarbeta datavetenskapslärares professionella utveckling. CS4HS-program skiftar från region till region utifrån de lokala lärarnas behov, men resultatet är detsamma: lärare får mer självförtroende när det gäller undervisningen i datavetenskap och knyter värdefulla kontakter med andra lärare i ämnet.

Resurser

×

Utmaningar

Beaver Country Day School, a small private school in Massachusetts, recognized the growing importance that computer science plays in the world. However, like many schools in the US, they didn’t offer any programming classes, so their students weren’t getting exposure to CS

Besök Pencil Code

Lösningar

För att åtgärda detta blev Beaver Country Day School 2013 den första skolan i landet som integrerade datavetenskap i alla sina kurser. I allt från engelska till konst och matematik använde de Pencil Code-verktyget så att de kunde bygga in programmering i sina kursplaner. Studenter deltar nu i en mängd aktiviteter med Pencil Code som omfattar allt från att utforma chatbots och skapa visuella representationer av Macbeth till att lösa matematiska ekvationer och till och med bygga en app som talar om hur många timmar du behöver studera varje kväll.

Resurser

CS First

”CS First hjälpte oss att få våra studenter intresserade av att lära sig grundläggande dataprogrammering.”

Made with Code

”Efter min första Made with Code-fest kände jag att jag kunde, att jag hade koll. Jag gick där ifrån och kände mig riktigt inspirerad.”

RISE

”RISE Award 2012 hjälpte verkligen till att katalysera vår otroliga tillväxt under de senaste två åren ...”

CS4HS

”Under vår CS4HS-workshop började vi genast använda Scratch för att introducera programmering för studenterna ...”

Pencil Code

”För mig har kodning varit en utmaning, men Pencil Code tillät mig att utmana min förmåga.”

Med grund i forskning

Vi beställer undersökningar så att vi ska få en djupare förståelse för hur man kan öka elevernas medvetenhet och tillgång till datavetenskap. Vi vill upptäcka de saker som motiverar elever och de barriärer som hindrar dem från att syssla med datavetenskap.

VISA FORSKNINGSRAPPORTER

På jakt efter datavetenskap: Åtkomst och hinder i amerikansk K12-utbildning

En undersökning om skolchefer, rektorer, lärare, föräldrar och elever.

Kvinnor som väljer datavetenskap – vad som verkligen har betydelse

Nyckelfaktorer som motiverar unga kvinnor att ägna sig åt datavetenskap.