University of Minnesota implementerar G Suite – och räknar med att årligen spara 2–3 miljoner USD

Utmaning

IT-personalen på University of Minnesota var trötta på att behöva använda flera verktyg för att studenterna och personalen skulle kunna kommunicera. De behövde ett enhetligt system som fungerade på flera plattformar.

"Med G Suite får vi tillgång till Googles och hela G Suite-gruppens kunskaper och insikter som hjälper oss att uppdatera våra kommunikations- och samarbetslösningar löpande – och denna innovation får vi utan extra kostnad."

Bernard Gulachek, Överordnad teknikansvarig, University of Minnesota

Lösning

Gräsrotsanvändningen av G Suite bland studenter och personal på University of Minnesota hade ökat till en användarbas på 3 000, vilket avgjorde saken för IT-personalen. I stället för att försöka påtvinga studenterna något annat inledde de en övergång från ett potpurri av andra tjänster till en konsekvent och integrerad meddelande- och samarbetslösning från Google. Lärare och personal började sedan migrera till Google for Education, och utöver Gmail använder institutionen Google Sites för att samla in och dela forskningsmaterial på webben, Google Kalender för gruppkalendrar, Google Talk för snabbmeddelanden och Google Dokument för dokumentsamarbete – allt integrerat i en enda sammanhängande lösning.

Organisationsprofil

University of Minnesota grundades år 1851 och är ett offentligt forskningsuniversitet med två huvudcampus i Minneapolis och St. Paul och fyra andra campus spridda över delstaten. University of Minnesota har den fjärde största studentkåren i USA med över 67 000 studenter, 17 500 anställda och lärare och cirka 400 000 alumner

Produkter som används

Ladda ned

Tack för att du registrerade dig!

Let us know more about your interests.